Que nuestro servicio es nuestro mejor escaparate es algo que no se nos escapa. El marketing de servicios es una realidad. Pero es una tendencia global que redundará en la forma de concebir los negocios. En este artículo, de Volker Hildebrand, se indica la evolución que el CRM va a tener en los próximos años, borrándose la distinción entre “prestación de servicios” y “marketing” tal y como lo conocemos

marketing de servicios
marketing de servicios en Las palmas. Eureka! Marketing.

hoy. Está en inglés, pero merece la pena.

http://www.the-future-of-commerce.com/2015/08/21/why-companies-need-to-blur-the-line-between-marketing-and-service/

Un pequeño extracto del artículo:

As peer recommendations are becoming the most trusted source of product recommendation, and online communities play an important role in helping customer to find answers to questions they may have and to quickly solve problems themselves, organizations need to think about how to embed ratings and reviews, and community support into their loyalty programs, rewarding not only dollar transactions but also customer engagement and promotional activities. And why not take peer recommendations and blend them with product recommendations for targeted marketing campaigns?